Xin chao (welkom) - Reisverslag uit Grijpskerk, Nederland van Avelien Willekes - WaarBenJij.nu Xin chao (welkom) - Reisverslag uit Grijpskerk, Nederland van Avelien Willekes - WaarBenJij.nu

Xin chao (welkom)

Door: Avelien

Blijf op de hoogte en volg Avelien Willekes

04 Februari 2014 | Nederland, Grijpskerk

Luchthavens zijn net mierenhopen. Het lijkt chaotisch maar iedereen is gericht op zoek naar iets. Na 2 uur Schiphol en 14 uur vliegen kwam ik in Hong Kong aan. Na weer anderhalf uur in de mierenhoop zag ik de zon opkomen toen ik in het vliegtuig naar Danang stapte. Na nog eens 2 uur comfortabel vliegen zette ik om half tien voet op vietnamese bodem. Het tijdsverschil met Nederland is 6 uur dus je slaat bijna een nachtje over, maar daar heb ik weinig last van gehad.Heel vriendelijk begroet door dhr Viet ( ja, echt waar) en enkele van zijn neefjes.Het is namelijk TETfeest en dan vieren de vietnamesen uitbundig Nieuwjaar. Iedereen is een week vrij en alle winkels zijn gesloten.En dan ook echt alle. Gegeten en gedronken wordt er uitbundig en je ziet hele families met zijn vieren op de scooter erop uit trekken.Mondkapjes voor en baby's zitten of staan voorop de scooter.Een soort koninginnedaggevoel.ook in het vrijwilligershuis is iedereen vrij ; dus heb ik ook vrij tot woensdag 5 februari.
Janny is gelijktijdig met mij uit Nederland gearriveerd ,dus zijn we samen op pad gegaan.
Achterop de scooter door Danang en gisteren met de bus naar Hoi An een mooi stadje aan de kust. De bus is een vietnamese ervaring: de deuren staan wijd open, er zit rustig iemand op de treeplank om als richtingaanwijzer te dienen en de kilometerteller deed het heenreis niet. Terugreis wel en we gingen niet harder dan 20-40 km voor mij om onduidelijke redenen.Alle gordijntjes fladderen heerlijk in de wind , maar alles komt goed want je wordt beschermt door Buddha die in iedere bus aanwezig is en er wordt wierook gebrand.
In Hoi An had ik de eer om de boot, waar we tochtje op gingen maken, aan het roer te mogen staan.Goed onder de brug doorgevaren, alle peilers staan er nog. Daar na tijd om iets te gaan eten met 2 stokjes. En dat is gelukt in een zeer rustig tempo , het eten was heerlijk. Soms pittig ( ze gebruiken veel vissausen een soort pepertjessaus) soms zoet. Stukjes tonijn en witvis prachtig opgediend met een sausje op een bananenblad.
En dat alles gezeten aan het water met prachtige verlichting van stoffen lampen ter ere van het Nieuwjaarsfeest.
Over het hotel zal ik niet lang uitweiden: muffig, zeer lawaaiig, maar vriendelijke receptie. Vanochtend om 6 uur gewekt door startende scooters die in de gang staan en luidruchtig spelende kinderen.
Een fiets gehuurd en naar het strand getoerd tussen de rijstvelden door.
Al met al een zonnige start in Vietnam. Het is zonnig en ongeveer 24 graden.

• 04 Februari 2014 - 12:12

Marlies Van Der Naald:

Hi Avelien,

Kan niet beter dan zo rustig aan, aan je reis te beginnen, lijkt me.
    Mooi om zo kennis te maken met de cultuur en alles wat er bij komt.
    Zo te horen heb je het erg naar je zin, op het hotel na, maar dan waardeer
    je de rust van de Westerhorn straks des te meer. En er moet natuurlijk ook
    iets te wensen over blijven, want we willen je straks natuurlijk wel weer terug
    zien.
    Gisteren was het hardstikke mooi weer met een prachtig blauwe lucht, het leek wel
    een beetje voorjaar, weeronline gaf de dag een 10. We hebben heerlijk gewandeld in Aekingezand in de buurt van Makkinga. Ja .........ik ben al in training voor het Pieterpad. Moest er wel weer aan wennen, had het na 2,5 uur door het zand wel gehad.
    Ga zo meteen aan het werk. Hebben vandaag een teamoverleg in het kerkje van Garrelsweer.
    Een leuke plek. Toevallig stond er vandaag ook een artikel over in de krant. Ben benieuwd.
    Je ziet hier valt ook nog van alles te ontdekken.
    Gaan vanavond daar met collega's koken, goed voor de teambuilding.
    Maar ik denk niet dat er pepertjes in komen.

Liefs uit Gruupskerk en tot schrijfs
    Marlies en ook de groeten van Sjoert

• 04 Februari 2014 - 14:02

Janny Baar:

Hoi Avelien
    Leuk om te horen dat je een goede reis hebt gehad. Je treft het wel hoor om in zo'n feestelijke week aan te komen. Wie begint z'n nieuwe loopbaan nu met een weekje vrij! Het is je van harte gegund. Geniet van alles wat er op je pad komt en we volgen je via de reisverslagen. Het weer is hier op dit moment ook lekker. Net even gewandeld en de laatste sneeuwresten zijn nu van wandel- en fietspaden verdwenen. In de schaduw ligt hier en daar nog een beetje, maar de sneeuwklokjes en winterakonietjes steken kun kopjes weer boven de sneeuw uit. Op naar het voorjaar!
    Succes morgen op je eerste werkdag.
    Groetjes ook van Jan.
    Janny

• 04 Februari 2014 - 15:59

Harm Jackje Tonnyyyy:

fyn meis goede reis gehad blij dat je welkom zo mooi is ,geniet van de gastvrijheid en de vriendelijke mensen.
    en mooi weeer.
    denken aan je en blijven je volgen

groetjes van ons

• 04 Februari 2014 - 18:25

Gre Van Deel:

Hallo Avelien,
    Wat fijn om nu al wat van je te horen. Wat een goed begin,een goede reis een hartelijk onthaal en al veel leuke dingen gedaan, fantastisch. Morgen aan het werk, geniet van alles, ik volg je. Groetjes Gre en ook van Wim

• 04 Februari 2014 - 19:17

Corrie:

Hoi Avelien

Dat is heel wat anders dan de sneeuw van vorige week. Mooi dat je Nieuwjaar nog een keer kunt vieren.
    En leuk dat je samen met iemand begint en samen eens wat kunt ondernemen. Wij hebben het zondag maar bij een wandeling rond het Paterswoldsemeer en HoornsePlas gehouden. Het is de laatste drie dagen mooi weer geweest. Ik ben benieuwd naar je werkervaringen daar. Succes en groeten.

Corrie

• 04 Februari 2014 - 19:34

Regiena Kremers:

hallo Avelien,

leuk om te horen dat je reis goed is verlopen.
    mooi begin om nog vrij te zijn kun je nog even genieten van het warme weer en het lekkere eten.
    Wij blijven je volgen,
    Groetjes Regiena en Ferry

• 04 Februari 2014 - 19:50

Riemkje :

Hallo Avelien,

Wat een wereld van verschil zo wandel je lekker in alle rust over de Westerhorn en een paar dagen later aan de andere kant van de wereld in alle drukte! Maar wat een indrukken... heerlijk dat je een paar dagen de tijd hebt om even te wennnen en bij te komen...maar voor morgen succes!
    Leuk hoor om zo je belevenissen te volgen! Succes en de groetjes van Klaas en Riemkje

• 04 Februari 2014 - 20:12

Ineke Brinkman:

Hoi Avelien,

Wat fijn dat je een goede reis hebt gehad.
    Leuk dat je nu al tijd hebt voor zo'n uitgebreide mail
    Het internet werkt dus goed in Danang.
    Heerlijk om zo kennis te maken met de mensen en cultuur van het land. Het lijkt wel Thailand, ook van die mierenhopen.
    Het serieuze werk moet dus nog beginnen. Geniet ervan en veel succes.
    Groetjes van ons
    Ineke.

• 06 Februari 2014 - 12:42

Heleen:

hoi avelien.
    Leuk om je eerste verslag te lezen.
    Je viel met de neus in de boter, en lekker fietsen zo door de rijst velden.
    Geweldig he al die brommetjes en het gaat altijd goed.
    Wij hebben toen ook een gehuurd bert wilde dat natuurlijk ook meemaken.
    En fijn dat je de omgeving kon bekijken nu je nog vrij was.
    bevalt het matrasje!!!
    Hier gaat zo z"n gangetje het is hier geen 24 gr maar zo pas scheen de zon heel voorzichtig.
    De sneeuwklokjes bloeien in de tuin.
    veel groetjes heleen

• 06 Februari 2014 - 22:27

Alida Stol:

Hoi Buurvrouw Avelien

Fijn dat je goed bent aangekomen, en mooi dat je rustig aan allerlei indrukken van het land op kunt doen. En dat je dan ook nog meteen in een feestweek binnenkomt, is natuurlijk helemaal gezellig. Je zult ook wel moeten wennen aan de temperatuur, want dat was natuurlijk een hele overgang. Ik denk dat je inmiddels bent begonnen met je werk,
    hopelijk heb je er veel plezier in.
    Nou Avelien geniet van dit grote avontuur en tot schrijfs.
    Groetjes van Arie en Alida

• 07 Februari 2014 - 17:39

Jacqueline Luyken:

Hoi Avelien,

Wat geweldig dat je al zo snel een uitgebreid verslag hebt gestuurd!
    Ik heb het met veel plezier gelezen, en ben blij dat het je goed gaat.
    Hier lijkt het vandaag wel herfst. Maar goed.., dit is ook ons kikker-landje nietwaar?
    Vanmorgen hebben Gré en ik getennist. Dat heeft slechts één puntje opgeleverd,
    maar ook een plezierige ochtend.
    Ik hoop dat je in de gelegenheid komt nogmaals verslag te doen, want nieuwsgierig
    ben ik zeker naar jouw belevenissen.
    Groeten van hier, ook van Hugo.

Jaccqueline.

• 09 Februari 2014 - 12:50

Tiny:

Lieve Avelien,

Fantastisch om zo over jouw eerste belevenissen te lezen. Intussen zul je ook al wel aan het werk zijn geweest. Weer andere en waarschijnlijk opzienbarende ervaringen voor jou en voor ons ook om van te lezen. Ik ben daar erg benieuwd naar. Fijn dat je eerst in ieder geval ook even wat kunt wennen.
    Hier bij ons is het momenteel stormachtig weer. Dat wordt waarschijnlijk geen wandeling vandaag. Vanmorgen zijn we weer in Grijpskerk geweest, bij Koos z'n moeder op de koffie. Komende donderdag is ze jarig. Ze wordt dan 94 jaar. We zijn heel benieuwd hoe ze die dag zal ervaren.
    We houden natuurlijk goed in de gaten hoe het jou verder vergaat in Danang. En we wensen jou heel veel plezier en natuurlijk ook bijzondere en mooie ervaringen toe.
    Heel veel groeten en liefs, ook van Koos,
    Tiny

• 09 Februari 2014 - 16:55

Clara:

Lieve zus,

Wat fijn dat je zo'n relaxed begin hebt. Kun je een beetje bijkomen van de reis en de vele indrukken. Jammer dat het hotel geen vijf sterren heeft ;-) maar ja je moet nog wat te wensen overhouden. Toch? Geniet er maar lekker van. Het is hier regenachtig en koud. Ik ben jaloers op de temperaturen van meer dan twintig graden. Gelukkig zijn de olympische Winterspelen begonnen. Heerlijk om naar te kijken. Ik wens je veel plezier. Groeten Clara